Onder eventmarketing verstaan we het plannen of organiseren van een bijeenkomst, waarbij een merk, product of dienst centraal staat (standenbouw limburg). Er zijn verschillende typen events die onder eventmarketing vallen en daar is de conferentie er een van. Naast conferenties zijn beurzen, seminars, lanceerfeesten, workshops, festivals, webinars en virtual events, vormen van eventmarketing
Er zijn events waar gemakkelijk zo’n tienduizend bezoekers worden verwelkomd, maar je hebt ook kleinere conferenties voor enkele honderden genodigden en dat zijn de bijeenkomsten die ik klantendagen noem. Hoewel, dit soort events zijn ook prima voor andere soorten zakelijke relaties. Portable panels. Steeds meer bedrijven zien de waarde van events in
Bizzabo (een Event Management Software bedrijf), deed vorig jaar een onderzoek naar events en publiceerde de resultaten in het Bizzabo Events Industry Survey and Report en daarin kwam het volgende naar voren: Ruim 80 procent van de organisatoren van events zien events als hun meest krachtige marketingtool 76 procent van de organisatoren gelooft dat in-person conferenties een belangrijk onderdeel zijn van het succes van hun organisatie Zo’n 70 procent van de bezoekers ziet het bezoeken van zakelijke events als een kans om meer te leren over nieuwe producten en diensten Daarnaast vindt ruim 77 procent van de bezoekers conferenties de ideale plek om te netwerken Events kunnen dus een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie van een organisatie zijn, omdat het tot meer business kan leiden. - standenbouw vacatures
Mensen bezoeken vaak evenementen, omdat ze kennis willen opdoen. Dus deel deze kennis, wees een thought leader: iemand bij wie je moet zijn als je meer wil weten over bepaalde thema’s. Vertel bijvoorbeeld over de branche, de doelgroep, de huidige markt of over de trends en ontwikkelingen - Wat verdient een standbouwer? in je vakgebied
Jouw kennis kan goed zijn voor jouw brand awareness. Hoe men jouw merk beleeft - paritair comité standenbouw. Brand awareness is een belangrijk onderdeel van eventmarketing, omdat op een conferentie of klantendag jouw merk centraal staat. Waar sta je voor, wat is je visie en wat wil je uitdragen? Dat kun je allemaal laten zien met jouw event
Jouw event is immers een beleving. Dat wil je je gasten meegeven en op die manier een connectie met hen maken (goethals standenbouw). Evenementen zijn goed voor het onderhouden van relaties. Zeker in deze tijden waarin alles online afspeelt en je elkaar misschien zelden face-to-face ziet, is een event een perfect moment om persoonlijk contact te hebben en je relatie met je klant te verdiepen
Waarom organiseer je jouw evenement en wat hoop je hiermee te bereiken? Dit is een vraag die je jezelf moet stellen, voordat je begint met de organisatie (beurswand peesdoek). Wil je bouwen aan een gemeenschap, met mensen uit jouw business kennismaken of gewoon meer verkopen? Wil je persoonlijk contact hebben met je klanten om de loyaliteit te vergroten en de relatie te verstevigen of puur kennis delen? Alles is goed, zolang het duidelijk is wat jouw doel is
Voor wie organiseer je je event? Welke bezoekers wens je te ontvangen? Bij het samenstellen van een programma, moet je wel weten voor wie je dit programma maakt - beurswand systeem. Vragen die je jezelf hierbij moet stellen is: wie is mijn publiek en wat willen ze weten? Je weet al dat ze naar jouw event komen om kennis op te doen, maar welke kennis hebben ze al en welke onderwerpen vinden ze interessant? Dit weet je alleen door jouw publiek ontzettend goed te kennen en je leert hen kennen door met ze te praten
Nu je weet voor wie je event organiseert en waarom, kun je beginnen met de organisatie van je klantendag. Dat doe je zo: Net zoals met alles dat met marketing te maken heeft, moet je van tevoren weten hoeveel je kunt uitgeven (Modulaire stand). standenbouw evergem. Wanneer dit helder is, weet je wat je kunt besteden aan een locatie, sprekers, goodies, eten, vervoer, personeel, etc
Wanneer je een evenement voor het eerst organiseert, moet je met zorg een datum kiezen. Je wil voorkomen dat je een dag kiest waarop bij voorbaat al weinig mensen kunnen komen (standenbouw izegem). Houd dus rekening met schoolvakanties en met buitenlandse feestdagen als je gasten van ver uitnodigt. Houd daarnaast ook rekening met evenementen waarvoor mensen graag thuis blijven, zoals het EK of WK, maar ook met concurrerende events en relevante beurzen
Heb je een datum gekozen? Blijf dan dichtbij deze datum, als dit een terugkerend event is (standenbouw izegem) - Modulaire stand. Dan kunnen jouw gasten hier agendatechnisch rekening mee houden. De locatie is belangrijker dan je misschien zou denken. Een locatie moet passen bij het aantal gasten dat je verwacht, wat je wil uitstralen als merk en soms zelfs je doel
Jouw boodschap trekt jouw gasten over de streep om jouw event te bezoeken. Besteed daarom goed aandacht aan de inhoud van jouw programma. Wie komt er spreken en waarover? Dit zijn elementen die ervoor zorgen dat jouw bezoeker denkt: hier moet ik bij zijn. standenbouw opleiding. Een belangrijke reden waarom mensen zakelijke evenementen bezoeken, is omdat ze daar kunnen netwerken
Dit doe je door meerdere korte pauzes en lange lunches toe te voegen en door af te sluiten met een borrel. Maak jouw locatie geschikt om te netwerken. Zorg voor voldoende plekken waar gasten een verstaanbaar gesprek met elkaar kunnen voeren - Hoe organiseer je een solo-expositie?. Afhankelijk van jouw publiek kun je zelfs voor een locatie kiezen met aparte ruimtes, waar jouw gasten privé met elkaar kunnen praten
Want als dit niet op orde is, sta je straks met een lege zaal. pop-up beurswand. Dus promoot je evenement. Dit kun je doen op social media, in een e-mailcampagne, op jouw website en in de media als dat nodig is. Popup wand. Zoek uit waar jouw publiek is en promoot jouw evenement daar, zodat zij niets missen
Navigation
Latest Posts
Waar Kan Ik Een Beursstand Op Maat Laten Maken?
Wat Heb Je Nodig Op Een Beurs?
Beurswand Doek